Koło dwumasowe Volkswagen Passat B6 2.0 TDI DSG 140 kM 103 kW BMP

koło dwumasowe zamachowe passat 2.0 TDI DSG 140kM 103 kW BMPJuż rok temu mój Passat B6 zaczął wydawać dziwne dźwięki. Przyczyna była znana od początku, to zużyte koło dwumasowe. Dźwięki z silnika raz się pojawiały, za chwilę znikały. Potem przez kilka tygodni w ogóle ich nie było. Taka zabawa w kotka i myszkę. Nie było wiadomo, wymieniać, nie wymieniać? Dokładnie po roku zdecydowałem się na wymianę.

Objawy zużycia koła dwumasowego w moim przypadku pojawiły się dużo wcześniej, tylko są tak nieuciążliwe, że nie zmuszają do natychmiastowej wymiany. Auto do samej wymiany jeździło bezawaryjnie i nie było z nim żadnych problemów eksploatacyjnych. Podejrzewam, że jeszcze z rok pojeździło by bez problemu.

koło dwumasowe zamachowe passat 2.0 TDI DSG 140kM 103 kW BMP

Objawy i oznaki zużycia koła dwumasowego

Ogólna opinia jest taka, że w samochodach z dużym przebiegiem naturalne jest, że silnik chodzi głośniej i czasami dochodzą z niego dziwne dźwięki. Moim zdaniem, w przypadku silników TDI do przebiegu 200-250 tys. km nie powinny wydzielać żadnych dodatkowych hałasów. Te silniki z zasady delikatnie klekoczą, ale bez przesady, nie powinny chodzić jak traktor. Jak ktoś ocenia, że silnik 2.0 TDI chodzi jak traktor to oznacza, że słyszał egzemplarz z kilkuset-tysięcznym przebiegiem.

Kiedy zatem mamy do czynienia ze zużytym kołem dwumasowym? Objawy mogą być różne. Jednak generalna zasada jest taka, że zużyte koło dwumasowe hałasuje gdy auto uruchamiamy po nocy, albo po kilkudniowym postoju zimą. Im zimniej, tym objawy powinny być intensywniejsze. Lub inaczej, jak jest ciepło, albo silnik jest ciepły to nie ma stukotania po uruchomieniu silnika. Stuków z silnika może nie być przy wyższych temperaturach albo ciepłym silniku. Zawsze będzie natomiast uderzenie przy dużej redukcji biegów przy przyśpieszaniu.

ZIMA jest najlepszym okresem dla zdiagnozowania zużytego koła dwumasowego czy jest uszkodzone w stopniu kwalifikującym je do wymiany.

Oznaki zużycia w moim przypadku

  1. Po kilkudniowym postoju, po uruchomieniu silnika, przez kilka minut słychać hałas, stuki w okolicy skrzyni biegów. Wyraźnie słyszalne z lewej strony samochodu przy kole z zewnątrz samochodu, od strony skrzyni biegów.
  2. Stuki jak powyżej, ale jeśli auto codziennie było jeżdżone – są mniejsze, w kabinie samochodu prawie ich nie słychać. Bardzo szybko znikają.
  3. Duży stuk, uderzenie przy redukcji biegów, np. przy wyprzedzaniu. Jedziesz na najwyższym biegu, gwałtownie wciskasz pedał przyśpieszenia do oporu (tzw. kickdown), skrzynia redukuje dwa biegi w dół – wtedy jest głośne uderzenie. Co ciekawe, tego nie czuć, tylko słychać.
  4. Takie samo duże stuknięcie, uderzenie występuje podczas zmiany biegu z R na N przy manewrze cofania. Przełączenie dźwigni zmiany biegów z pozycji (R) w pozycję (D) powoduje wyraźnie odczuwalne i słyszalne uderzenie w skrzyni.
  5. Hałas, stukanie, metaliczne cykliczne stukania podczas normalnej pracy silnika. Niezależnie od jego temperatury czy jest zimny czy nagrzany. Te dźwięki pojawiają się i znikają kiedy chcą. Potrafi tak być, że są przez miesiąc, a potem przez kilkanaście tygodni nic nie słychać. To są takie same hałasy jak w punkcie (1) z tym, że pojawiają się i znikają i trudno wyczuć, że to o nie chodzi. Jeśli ktoś już raz wymieniał dwumasę, to jest w stanie od razu powiedzieć, że dwumasa się kończy tylko na podstawie tych hałasów.
  6. Częste redukcje biegów na niższy przy jeździe z niską prędkością. Przykładowo, jadąc w zakręcie 30-40 km/h zużyte koło dwumasowe będzie zmieniało bieg na 2-kę. Teraz po wymianie przejeżdżam ten sam zakręt na biegu 3-cim.
  7. Metaliczny dźwięk podczas wyłączania silnika, jakby rozsypanych gwoździ w garnku. Występuje za każdym razem. Trwa około 0,5 sekundy. Jest bardzo słabo wyczuwalny, jeśli ktoś nigdy nie miał do czynienia z silnikiem w pełni sprawnym. Po wyłączeniu zapłonu silnik powinien w sekundzie ucichnąć a nie jakby jeszcze coś w nim się toczyło.

Stuki podczas pracy silnika

Tutaj trzeba się wsłuchać. To są takie cykliczne dźwięki „zyt zyt”, „zyt, zyt, zyt” słychać takie cykle co chwilkę. Takie dźwięki słychać najlepiej zaraz po odpaleniu samochodu i najlepiej zimą.

Metaliczny dźwięk podczas wyłączania silnika

Jakich objawów nie było:

  1. Dziwnych szarpnięć. Szarpania podczas ruszania hamowania. To pewnie zasługa skrzyni DSG, która po prostu redukuje bieg.
  2. Problemów z odpalaniem. Auto pali z tzw. półobrotu. Nie ma żadnych problemów z uruchomieniem silnika. Może to zasługa tego, że nie czekałem do samego końca z wymianą dwumasy tak jak pokazane są koła dwumasowe w internecie, że klekoczą na wszystkie strony.
  3. Drgania silnika. Może to subiektywne uczucie, ale wydaje mi się, że silnik drży w takim samym stopniu jak przed wymianą koła zamachowego. Czuć delikatne drgania na kierownicy kiedy auto stoi na biegu jałowym (P).

Zużycie koła dwumasowego

Na zdjęciu poniżej pokazałem jak wychylają się masy względem siebie z kole zamachowym dwumasowym wyjętym z samochodu o przebiegu 167 tys. km.

To nie jest luz fabryczny, bo ten jest o wiele mniejszy. W tym przypadku naciągnąłem koło do momentu kiedy stawiało opór, którego już nie mogłem pokonać. Do takiego wychylenia nie trzeba było używać dużej siły.

Biorąc pod uwagę moc silnika i siły jakie działają na wałek napędowy silnika i skrzyni biegów do której przenoszony jest napęd, takie wychylenie jest niedopuszczalne. Widać, że sprężyny są zużyte i nie spełniają swojej roli w stopniu zapewniającym wystarczające niwelowanie szarpnięć wynikających z różnic prędkości obrotowych wału napędowego silnika i wałka skrzyni biegów.

zużyte koło dwumasowe passat 2.0 tdi dsg

Stukanie jest także jeśli przesuwamy masy względem siebie w poziomie, nie w osi obrotu. To pokazałem ma filmie poniżej.

Poniższy film pokazuje o ile odchylają się masy względem siebie w osi obrotu. Jeden ząb na kole to odległość około 8 mm.

Wymiana, naprawa, numer części

Poniższe dane techniczne koła dwumasowego dotyczą samochodu VW Passat B6.

Marka: Volkswagen
Model: Passat B6 Variant (kombi)
Silnik: 2.0 TDI DPF 103 kW (140 KM), oznaczenie silnika BMP
Skrzynia biegów: automatyczna DSG 6 biegowa sucha
Rok produkcji 2006

Numer części koła zamachowego wymienianego: 03G 105 266 CH
Numer części koła zamachowego fabrycznego: 03G 105 266 AR

Wymiana koła dwumasowego

Koszt koła zamachowego wraz z kompletem 6 śrub do silnika 2.0 TDI DSG to jakieś 1900 zł za koło firmy LUK (takie założyłem).
Robocizna za wymianę ok. 300 zł.
Wymiana w jeden dzień.
Wszystko na fakturę, nie na czarno.

Jeśli w przypadku skrzyni DSG mechanik zaczyna rozmowę od tekstów: „to skomplikowane”, „DSG to inna bajka”, „nie ma co tego ruszać” oznacza to, że nie ma zielonego pojęcia o wymianie koła dwumasowego w skrzyni DSG. W wielkim skrócie – tak naprawdę jest to wymiana jest jeszcze prostsza niż w skrzyni manualnej, bo tylko rozpina się silnik od skrzyni, odkręca 6 śrób w kole zamachowym i gotowe. Nie ma zadnego sprzęgła, docisku idp. rzeczy jak w manualu.

Jak jeździ auto po wymianie?

Zdecydowanie, zauważalnie lepiej.

  1. Auto jest bardziej czułe na wciśnięcie pedału przyśpieszenia, subiektywne odczucie jest takie jakby żwawiej przyśpieszało i bez zbędnej zwłoki jak to było przed wymianą.
  2. Jest ciszej podczas normalnej jazdy i przyśpieszania. Wcześniej jak się mocno przyśpieszało to jakby zawory grały. Ale to dopiero wiadomo po wymianie koła dwumasowego, że silnik TDI nie powinien chodzić jednak aż tak bardzo jak traktor. Co najwyżej delikatnie klekotać.
  3. Nie ma uderzenia, głośnego stuku odczuwalnego podczas gwałtownego przyśpieszania z dużą redukcją biegów. Redukcja biegów jest aksamitna, nawet podczas agresywnego przyśpieszania z wysokich biegów z pedałem przyśpieszenia wciśniętym w podłogę.
  4. Zmiany biegów są nieodczuwalne prawie w ogóle. Zwłaszcza nie czuć nic przy redukcjach. Wcześniej było wyraźnie było słychać redukcję biegu w dół.
  5. Prawdopodobnie zmniejszyło się zużycie paliwa o jakieś 0,5 litra / 100 km. To jest jeszcze do sprawdzenia w kilku typowych dla mojego stylu jazdy warunkach. O wynikach poinformuję.
    W każdym razie udało mi się zejść do 5,5l / 100km (jazda raczej wolna, prędkość max. 100-120km/h), czego wcześniej nie udało się dokonać.

Jakiego auta nie kupować?

Opis dotyczy aut z automatyczną skrzynią DSG. Jeśli wciskacie pedał przyśpieszenia, auto redukuje i czujecie dźwięk uderzenia, jest go wyraźnie słychać. Może nie być stuków w silniku, możecie nie umieć stwierdzić nadmiernego poziomu hałasu silnika podczas jazdy, ale duże stuknięcie przy redukcji podczas ostrego przyśpieszania z wysokiego biegu każdy wyczuje.

Jeśli ktoś wie jak to wygląda w przypadku skrzyni manualnej, proszę o opis w komentarzach.

46 komentarzy do “Koło dwumasowe Volkswagen Passat B6 2.0 TDI DSG 140 kM 103 kW BMP”

  1. Witam,
    mam Audi A3 2.0 TDI BKD ze skrzynią DSG. Zostało wymienione koło dwumasowe na LUK. Po wymianie silnik elegancko odpala, nie ma stuków przy gwałtownym ruszaniu i przyspieszaniu. Jedyny problem to, że jak gaszę motor to słychać ten terkot. Czy to jest normalne???

  2. Moim zdaniem nie jest to normalne. Wymiana koła powinna to wyeliminować. U mnie po wymianie dwumasy zniknął ten metaliczny dźwięk przy wyłączaniu silnika.

  3. Głośno chodzi. Objawy koła dwumasowego powinieneś jednak przede wszystkim obserwować podczas rozruchu i wyłączania silnika. Jeśli masz takie jak opisałem w artykule, dodatkowo obejrzałeś filmy i masz tak samo to dwumasa do wymiany.

  4. U mnie jest to „zyt zyt zyt” słyszalne co sekundę od strony skrzyni, trzęsiawki po muśnięciu gazu lub jak wspomniałem toczeniu się do skrzyżowania, jednorazowe zgrzytniecie przy skręcie w prawo i redukcji z 4 na 3, no i to irytujące stukanie z filmiku ale przy gaszeniu i odpalaniu nic nie słychac. Dwumas sprawdzałem przez otwór rozrusznika ma minimalny luz. Kiedyś zmieniałem sprzegło w asv który nie wydawał żadnych z moich opisywanych dźwięków a jego koło miało dużo większy luz od mojego. Ciekawa zagadka. Chodzi mi tak od czasu kupna jakieś 30 tyś. wymienione szklanki,wtryski,pompa wtryskowa,rozrząd, ustawiony kąt wtrysku. Zostaje tylko stukający tłok lub ten nieszczęsny dwumas. Pozdrawiam

  5. A ja zakupiłem w Niemczech VW DSG i też na zimnym silniku słychać te „zyt zyt zytz” natomiast przy odpalaniu i przy gaszeniu auta jest oki nie wiem co mam robić ?

  6. Dziękuję ślicznie za pomoc ,a może wiecie kto naprawia skrzynie i sterownik DSG passat b6 diesel20

  7. wymienilem juz 2kolo 2 masowe w passacie cc razy raz po raz i stukanie jak bylo tak jest moze ktos ma jakis pomysl gosc z luk skad bralem czesci powiedzal ze niemozliwe zeby dwa byly nowe byly zepsute powiedzal ze jest jakis problem z silnikem bo odglos slychac tylko przy gaszeniu i odpalani wczasie jazdy bez zazutu pozdrawiam

    przemek

  8. Ja mam następujący problem.
    Wymieniłem właśnie sprzęgło z kołem 2 masowym na nowe. U mnie wcześniej skrzynia się czasem blokowała całkowicie i na wolnych obrotach passat pływał. Teraz jest o wiele lepiej, sprzęgło chodzi leciutko, biegi ładnie wchodzą ale pojawiło się takie stuknięcie (uderzenie) przy zapalaniu paska. Przy gaszeniu jest ok. Co to może być? Wcześniej coś takiego było sporadycznie i nie tak głośno. Części dobrane ok.

  9. Znam mechanika który wiele razy dawał dwumasy do regenaracji jakiejś firmie z Kielc gdzie całkowity koszt regeneracji wraz ze sprzegłem to 1k i nie było żadnych reklamacji ani problemów.

  10. Mam okazje kupić Golfa VI 2.0 140 KM TDI z manualną i Paska 2.0 TDI DSG obydwa samochody stoją w komisie [Niemcy] Golf jest trochę za mały
    Pasek ok ma wszystkie objawy zużytego koła dwu masowego i 164 tys przebiegu które opisałeś.
    Różnica w cenie to prawie 2200e na korzyść paska.Pasat wersja Komfort a Golf Style dzięki za pomoc w decyzji.
    U dobrego mechanika w Polsce w cenie 1000e razem z dojazdem i powrotem się zmieszczę i jeszcze zmienię tarcze z przodu bo mają leki rant na końcu bo worze cztero letniego brzdąca.
    Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam bardzo przydatne forum prowadzisz.

  11. Wszystkie samochody z dwumasom prędzej czy puzniej będom na podnośniku w warsztacie nie ma się co załamywać wymienić i tyle.

  12. Na allegro jest dużo kół z bardzo małym przebiegiem lecz wyglądają jak do danego silnika ale nie zgadza się np. jedna cyferka z przodu lub literki z tyłu, czy ktoś się orientuje jakie dokładnie ma być do altei 2,0 DTI dsg 140KM ?

  13. Nie wiem czy opłaci ci się kupować na Aledrogo. Mój mechanik za koło wziął 70 zł więcej niż gdzie indziej, a gwarancję masz pełną na koło i wymianę na 2 lata. A jak kupisz koło osobno, to martwisz się sam.

  14. Ale mi chodziło o koło dwumasowe które jest dostępne nawet za 500-600zł z małym przebiegiem, a nowe to 1400zł

  15. Też sądziłem, że dwumasę można kupić za 1400 zł. Jak zacząłem dokładnie pytać, to okazało się, że do mojego modelu koszt zamiennika z internetu wynosił 1950 zł + śruby 60 zł + przesyłka. Zrobiłem u mechanika z materiałem za 2300.

  16. Witam takie pytanie u mnie na zimnym silniku przy delikatnym dodaniu gazu slychac dosc glosne stukanie jak sie rozgrzeje to jest juz cicho i w czasie jazdy na wiekszych odcinkach przy rozpedzaniu tzn predkosc miedzy 60 a 90 auto dostaje jakis drgan doslownie lata na lewo i prawo tylko przy dodawaniu gazu czym bardziej gwaltownie tym mocniej jest to odczuwalne co to moze byc??? Dodam ze wszystkie kola wywarzone sprawdzone i tam jest ok pozdrawiam

  17. witam wszystkich .jestem tu nowy wiec przepraszam za gramatyke i skladnosc zdan.moj problem polega natym ze powymianie owej dwomasy w passacie cc 2.0 tdi 170 dsg nadal jest stukot przy przelanczaniu dzwigni z pozycji P na D.natomiast niema nic gdy zmieniam na R.a co wiecej te stuki nie sa regularne tylko sporadyczne.dwumas z aso wymiana u znajomego mechanika. co to moze byc? zgory dziekuje.

  18. witam mam taki problem 1) ja jest na p jak gazuje auto delikatnie rusza czy to jest normalnie 2) jak zucam na parking i stoje na gurce to auto puzno zalapuje co to moze byc ?
    dzeki bardzo za pomoc

  19. Witam, Skoda Superb 2010 silnik 2.0 170 km DSG. Samochód chodził ja żyletka. Pierwsze objawy pojawiły się przy przebiegu około 110 tys. Samochód wydawał dźwięk stuku metalicznego przy rozruchu na zimnym silniku. Po nagrzaniu silnika nie słyszałem nic chociaż z racji tego, że mam słuch muzyczny miałem wrażenie, że cały czas coś tyka w silniku. Teraz wiem, że pojawiały się również inne objawy, których jednak nie łączyłem z kołem dwu masowym. Po pierwsze auto wolniej reagowało na gaz. Faktycznie słyszalne było czasami to stuknięcie przy redukcji. U mnie z 4 na 2 przy gwałtownym przyspieszaniu. Takie głuche stuknięcie. Pojawił się także taki dźwięk jakby drobne metaliczne dzwonienie.
    Stwierdzili, że to dwumasa

  20. Paweł mam identyczne objawy ale w Touranie 2.0 TDI 140 KM. W ASO stwierdzili że to może być skrzynia. Pojechałem do serwisu od skrzyń, koleś po dniu testów stwierdził, że to dochodzi z koła dwumasowego. Czy ty wymieniłeś u siebie koło i objawy ustały ?

  21. Marcin, generalnie tak. Ustało pukanie na zimnym silniku i dziwne dźwięki. Silnik jest bardziej cichy również. Generalnie to po 5 latach użytkowania stwierdzam, że silnik jest ok. Może się mylę ale chyba to jazda miejska wykańcza podzespoły. Koło dwumasowe przecież cały czas dostaje w ruchu miejskim.

  22. Witam.
    Mam następujący problem w Passat b6 2.0 tdi dag, silnik BMP.
    Mocne szarpie przy rozruchu oraz równie mocne szarpniecie przy zmianie z pozycji r lub n w pozycję D. Przy zmianie spadają również obroty i często silnik gaśnie.
    Wymieniłem właśnie dwumase i objawy pozostały. W trakcie jazdy dag pracuje idealnie.
    Jakieś sugestie Panowie?
    Dodam że olej zmieniałem 45000km temu.

  23. Witam, mam taki sam problem jak kolega opisał stuki przy gaszeniu i odpalaniu na zimnym silniku narastają wraz ze spadkiem temperatury. auto na wolnych obrotach hałasuje na razie nie jest jeszcze tragedia. skrzynia DSG sprawdzona na kompie podczas jazdy jest oki. Jak wymienię koło dwumasowe to dam znać.

  24. witajcie …
    Sławek , chyba mechatronika Ci siada. musisz dość pilnie zgłosić się do jakiegos dobrego fachowca..

    pytanie – a dlaczego padająca dwumasa odzywa się tylko na zimnym silniku ???
    też mi hałasuje – octavia 2,0 bkd 140KM . zaczipowna od nowości . koło ma około 165tyś , muszę sprawdzić ponieważ już raz miałem wymieniane jeszcze na gwarancji niedługo po zakupie. przebieg w zasadzie wyłącznie w trasie . zaczęło mi hałasować dokładnie 2 lata temu , zrobiłem na hałasującym już 40tyś km. czasami , rzadko mam stuknięcie przy redukcji więc może jeszcze z nim tak źle nie jest. ale faktycznie silnik jakby głośniej chodził ..az mnie to wkurza . teraz nie wiem czy to nie od tego koła …
    co moge dodać – czasami przy gaszeniu jest lekkie stuknięcie i w zasadzie mam to od nowości..

  25. Witam..Ja kupiłem skode superb 2 tygodnie temu..Wszystko super do dnia dzisiejszego..Niska temperatura około minus 3 auto po nocy odpalam i słyszę stuki..około 5 min później cisza jak tylko się zagrzal..skrzynia przy redukcji też wydaje dźwięk którego nie było…co myślicie pewnie dwumasa poszła. ..

  26. w ciągu 2 tygodni stuki..trochę dziwne , ale po prostu pewnie ma dość .
    popatrz sobie jeszcze w tak sposób – przy jeździe z jednostajna prędkościa ok 70 km/h puść gaz , poczekaj około 2 sekund i dodaj ,powinien być słyszalny taki stuk z lekkim opóźnieniem..
    ktoś miał szczęście że udało mu się sprzedać , pewnie na rozgrzanym silniku go odpalał..zawsze masz stuki przy redukcjach czy tylko czasami ?
    mam nadzieję że kupiłeś tdi…

  27. stuki czasami.tylko że coraz czesciej..Ale z własnego doświadczenia tak myślę że to dwumasa…trzeba zrobić i tyle..1400 PLN plus wymiana

  28. Witam..w moim passacie dsg 255987 przebiegu słuchać zgrzytanie podczas skrócenia w prawo jak i w dodam że przeguby sprawdzone. Czasem nawet przy jechali na wprost na małej prędkości takie wibracje też słuchać..pomocy

  29. Zmówiłem koło dwumasowe do DSG i gość zaproponował do tego łożysko igiełkowe,zimering i oczywiście śruby to wiadomo,ze trzeba dać nowe ale to łożysko i zimering?

  30. śrub spokojnie sie wkręca na klej , nie sa konieczne nowe .
    ale ten simring i łożysko to nie wiem po co..

  31. Jak sie okazało zimering uszczelnia wał korbowy ze skrzynią a to łożysko igiełkowe to nie łożysko telko wysprzęglik skrzyni

  32. Jak sie okazało zimering uszczelnia wał korbowy ze skrzynią a to łożysko igiełkowe to nie łożysko tylko wysprzęglik skrzyni mechanik powiedział że wszystko jest ok zakupione. Olej Motul 6 l.

  33. W piątek 11 03 jadę na warsztat po wymianie dam znać jak sie auto zachowuje.Pozdrawiam

  34. krzych – zmień mechanika…wysprzeglik do dsg ?????
    a gdzie on sie znajduje ?
    no chyba że ja jakiś ciemny jetem…

  35. Witajcie.
    Po przeczytaniu powyższego postu/opisu jakie objawy pojawiają się przy zużytym kole dwumasowym ze skrzynią DSG 2.0 TDI 103 kw BMM. Dokładnie miałem to samo rano po odpaleniu. Wystarczyło na wolnych obrotach niecała minuta i już dźwięk pojawiał się z „pod auta”. Tak samo jazdy np.: w korku na 2 biegu po dodaniu gazu i odjęciu trzęsło budą auta i znów ten sam odgłos co po odpaleniu. Tak samo pokonywanie zakrętów – wcześniej przed wymianą na 2 (która była włączana dość długo 2-3 sek) pokonywałem różne zakręty. Po wymianie te same zakręty na 3 biegu.
    Po wymianie auto chodzi równiej, silnik jakby ciszej, biegi załączane są równo i pewnie.
    Całość kosztowała mnie 2.500 – koło dwumasowe, olej w skrzyni przy okazji wymieniłem oraz filtr do skrzyni.
    Nie czekajcie jeśli macie takie objawy – nie będzie lepiej a tylko gorzej.

  36. Witam, niedawno kupiłem Passata 2.0 TDI (BMA) DSG(JPJ) 136KM prawie 239000 przebiegu.
    Przy zakupie nawet nie zwracałem uwagi na ten subtelny dźwięk. W sumie to dopiero po jakimś czasie w garażu i całkowitej ciszy go wychwyciłem i teraz już wiem na co zwracać uwagę i czego szukać.

    Z początku ten dźwięk przypisałem wyrobionemu wałkowi i jego przeniesieniu napędu na pompę oleju- obracający się zabierak i wyrabiające się gniazdo w wałku wyrównoważającym.

    Przy gaszeniu silnika jest takie specyficzne cykanie i brzęczenie dosłownie przez niecałe 0.5s tak jak to na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=fEj4XRQOmPU ale znacznie ciszej.
    Podczas pracy czy to zimny po nocy czy nawet kilku dniach postoju czy ciepły nic się nie dzieje. Dopiero po lekkim dodaniu gazu ale dosłownie by obroty lekko się podniosły o ok 50o/min i odpuszczeniu czuć leciutkie kołysanie i czasem dodatkowe odgłosy sprężyn.
    Podczas jazdy nic nie szarpie ani przy zwalnianiu i hamowaniu skrzynią ani przy łagodnym i ostrzejszym przyspieszaniu. Przy zmianie z P na D czy z D na R normalna praca
    Tylko ten dźwięk przy gaszeniu i czasem ciut dłuższe odpalanie to aktualne objawy. G28 dodatkowo wyskoczył, więc to i on swoje czasem może dokładać.

    Mam pytanie, po jakim przebiegu od wystąpienia takich pierwszych objawów wymienialiście koło dwumasowe w DSG?
    Ewentualnie jakiego przebiegu można się spodziewać z takimi objawami do wystąpienia tych kwalifikujących koło do natychmiastowej wymiany?

    Dziękuję i pozdrawiam.

  37. Witam:) Mam pasata 2008 rok skrzynia DSG Czy przy waymianie koła dwumasowego konieczna jest wymiana oleju w skrzyni??

  38. Bardzo dobry artykuł.
    Napisz proszę jak się spisuje autko na dwumasie LUK?
    Ile już km przejechałeś od wymiany?
    Kilku mechaników doradza mi, abym nie kupował dwumasy firmy LUK i polecają SAHSA (droższy o 200-250 zł) z uwagi, że Sahs jest półkę wyżej (jakościowo). Czy to jest prawdą? Jeszcze nie mam mocnego ciśnienia z uwagi, że dopiero uaktywnił się pierwszy symptom: metaliczne, nieregularne metaliczne postukiwania na zimnym silniku. Żadnych wibracji, żadnych uderzeń przy redukcji biegu (DSG) – wszystko w najlepszym porządku. Mimo wszystko wolę już wymienić (auto ma 198.000 km oryginalnego przebiegu). LUK ponoć to gorsze jakościowo części. Co mechanik to inna opinia. Ten najbardziej zaufany wczoraj mnie powalił szczerością i radzi kupić LUK gdyż z jego doświadczenia Sahsy ostatnio bardzo często wracają na reklamacje.
    Pewnikiem jest, że przy zmianie dwumasy warto wymienić też igiełkowe łożysko pilotujące pomiędzy silnikiem, a skrzynią DSG (koszt max 50 zł).
    Będę wdzięczny za podzielenie się opinią odnośnie LUK-a.

  39. Witam U mnie pojawił się dziwny stuk z okolicy silnika na zimnym silniku i doszły dzisiaj wibracje na kierownicy i aucie Po osiągnięciu tem 90 stopni wszystko ustaje Innych objawów narazie nie widzę Czy to dwumas? Słyszalny dźwięk w linku ponizej
    https://youtu.be/YW3gk-T8wTQ

  40. U mnie dwumase slychac przy garacym silniku. Glownie przy odpalaniu. Szarpie przy odpalaniu i czasami niechce odpalic

  41. Witam posiadam VW CC 2011 2.0 TDI Bluemotion Dsg. Od jakiegos czasu zauwazylem dziwny metaliczny „stuk” w trakcie zmiany z 3 na 2 bieg. Zadnych innych objawow tylko przy tej redukcji. Dodam ze dzwiek nie zawsze wystepuje raz jest raz nie, raz glosniej raz ciszej. Cos jak by glosniej bieg wchodzil. Czy wie ktos co to moze byc?

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.